​​​​​רכבת ישראל – פשוט ליהנות מהדרך!

רכבת ישראל היא חברה ממשלתית העוסקת בהסעת נוסעים והובלת מטענים לכל רחבי הארץ.

אנו ברכבת ישראל שמנו לנו ליעד לחבר בין ערים ויישובים, בין אנשים וקהילות, לפתוח מגוון רחב של אפשרויות והזדמנויות חברתיות וכלכליות חדשות של תעסוקה, השכלה, תרבות, פנאי ובילוי. אנו רואים עצמנו כמי שאחראים לתרום לשיפור באיכות החיים על-ידי קיצור מרחקי הנסיעה והפיכת ההגעה ממקום למקום לקלה, זמינה, נוחה, בטוחה ומהירה יותר.


הלקוח במרכז העשייה

הלקוח נמצא במרכז העשייה שלנו ולכן אנו עושים ככל יכולתנו על מנת לשפר את השירות ולהפוך את חוויית הנסיעה למהנה. אנו עוסקים בשיפור מתמיד של רמת הדיוק, בהגדלת תדירות הרכבות והתאמתן לביקושים , פתיחת תחנות חדשות ושדרוג תחנות קיימות, הרחבת חניונים, שיפור מתמיד של ערוצי המידע ועוד פרויקטים רבים שנועדו לאפשר לנוסעים שלנו להגיע ממקום למקום בקלות, נוחות, מהירות וכמובן ליהנות מהדרך...


תחילת הדרך

הרכבת החלה את פעילותה כיחידת סמך במשרד התחבורה, בקום המדינה.

בשנת 1988 הועברה פעילותה לרשות הנמלים והרכבות ובדצמבר 1996 החליטה ממשלת ישראל על הפרדתה מרשות הנמלים והרכבות והקמת חברת רכבות ממשלתית.

בשנת 2003 הפכה רכבת ישראל לחברה עצמאית בבעלות ממשלתית.


רכבת ישראל במספרים

סיכום 2016: 60 מיליון נסיעות בשנה, 220 אלף נסיעות יומיות ב- 468 רכבות המופעלות מידי יום ב- 12 קווים, היוצאים מ- 61 תחנות נוסעים בפריסה ארצית .

המחזור השנתי עמד על כ-2.3 מיליארד ש"ח מפעילות שוטפת וכן תזרים השקעות של כ-1.7 מיליארד ש"ח מפעילות פיתוח.

ב 2015 הנפיקה החברה אגרות חוב בהיקף של כ-1 מיליארד ₪ והפכה לתאגיד מדווח הכפוף לתקנות ניירות ערך בדבר שקיפות ויעילות.

 

רכבת ישראל בתנופת פיתוח מואצת

רכבת ישראל היא חברת התחבורה בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר:  11% גידול במספר הנסיעות ומעל 1.7 מיליארד ₪ שהושקעו בפרויקטי פיתוח בשנת 2016.

כחלק מתנופת הפיתוח, מוקמים קווים חדשים ונפתחות תחנות חדשות. בשנים הקרובות תפתחנה 7 תחנות חדשות ברחבי הארץ: תחנת אחיהוד, תחנת כרמיאל, תחנת כפר מנחם/קריית מלאכי, 2 תחנות ברעננה, תחנת מזכרת בתיה ותחנת האומה בירושלים.

בשנים הקרובות תחנוך רכבת ישראל את הקו המהיר לירושלים - פרויקט לאומי שיחבר את ירושלים ותל אביב בפחות מ- 30 דקות. במסגרת הפרויקט נסללו 57 ק"מ של מסילות חדשות, הוקמו 5 מנהרות ו -8 גשרים.

במקביל, החברה שוקדת על מימוש פרויקט החשמול במסגרתו תעבור לתפעול רכבות הפועלות באמצעות חשמל ומבטיחות תפעול יעיל, ידידותי לסביבה, נסיעה מהירה ונוחה יותר, ובשל אורכן יהיו גם יותר מקומות ישיבה.

אנו מקדמים גם פרויקט מסילת השרון (חיבור של תחנת הוד השרון לקו החוף דרך רעננה) ופרויקטי פיתוח מתחמי תחזוקה חדשים, אשר יענו על דרישות התחזוקה של צי רכבות ההולך וגדל אשר יותאמו לעידן החשמול, מבוצעים פרויקטים להחלפת מערכות האיתות והקשר למערכות מתקדמות שיאפשרו הגדלת תדירות הרכבות (ETRMS) ולהקמת שלוחות מסילתיות לרכבות משא מהנמלים ליעדים שונים והקמת מסופי מטען נוספים ברחבי הארץ.

בנוסף, רכבת ישראל פועלת לקידום פרויקטים חדשים (כגון מסילה רביעית בפרוזדור איילון, המסילה המזרחית, הכפלת מסילת החוף וחיבור מסילתי למעבר בסיסי צה"ל לנגב). 


חברות בנות​

לרכבת ישראל שתי חברות בנות:

  • חברת פיתוח מתחמי רכבת ישראל הפועלת לפיתוח עסקי-מסחרי של המקרקעין במתחמי תחנות הרכבת. מטרתה של החברה לתכנן, ליזום ולהקים מערך שימושי קרקע אינטנסיבי של תעסוקה ומסחר במתחמי תחנות רכבת ובאזורים הסמוכים לה, כך שתנועת המבקרים במתחמים אלו תיסמך על היקף הנוסעים ברכב פרטי. פיתוח המקרקעין ייצר מקורות הכנסה עתידיים והזרמת מימון מהסקטור הפרטי למימון פעילות הרכבת, לצמצום תמיכת המדינה והגדלת עצמאותה - הן לפיתוח והן לתפעול השוטף.
  • חברת רכבת מטענים מטרתה להגדיל את הערך הכלכלי בתחום הובלת המטענים, לייעל את המערכת הקיימת ולהרחיב את סל השירותים הלוגיסטיים המשלימים לפעילות הרכבת על מנת לשרת את לקוחות הקצה ולתת להם פתרון מלא בתחום ההובלה. חברת הבת תעשה זאת באמצעות קרונות רכבת שבבעלותה או בבעלות תאגידים אחרים, ותבצע לצורך כך השקעות ופיתוח תשתיות (לרבות תחבורתיות) ייעודיות להובלת מטענים. 


דירוג מעלה 2017

​​​פירוט תוצאות.pdf


עובדות שלא ידעתם על רכבת ישראל​

  • מידי יום, כ- 145 אלף אנשים בוחרים להשאיר את הרכב בבית ולנסוע עם הרכבת.
  • רכבות הנוסעים נוסעות כ- 50 אלף ק"מ מידי יום.
  • רכבות הנוסעים בשעות השיא מורידות כ- 65 אלף מכוניות מהכביש.
  • רכבת מטענים בתפוסה מלאה מורידה כ- 70 משאיות מהכביש.
  • ב 5 השנים האחרונות עלה מספר הנסיעות ברכבת מכ-35 מיליון נוסעים בשנה לכ-60 מיליון נוסעים - גידול של 70%.