​​​​​רכבת ישראל – פשוט ליהנות מהדרך!

רכבת ישראל היא חברה ממשלתית העוסקת בהסעת נוסעים והובלת מטענים לכל רחבי הארץ.

אנו ברכבת ישראל שמנו לנו ליעד לחבר בין ערים ויישובים, בין אנשים וקהילות, לפתוח מגוון רחב של אפשרויות והזדמנויות חברתיות וכלכליות חדשות של תעסוקה, השכלה, תרבות, פנאי ובילוי. אנו רואים עצמנו כמי שאחראים לתרום לשיפור באיכות החיים על-ידי קיצור מרחקי הנסיעה והפיכת ההגעה ממקום למקום לקלה, זמינה, נוחה, בטוחה ומהירה יותר.

הלקוח במרכז העשייה

הלקוח נמצא במרכז העשייה שלנו ולכן אנו עושים ככל יכולתנו על מנת לשפר את השירות ולהפוך את חוויית הנסיעה למהנה. אנו עוסקים בשיפור מתמיד של רמת הדיוק, בהגדלת תדירות הרכבות והתאמתן לביקושים , פתיחת תחנות חדשות ושדרוג תחנות קיימות, הרחבת חניונים, שיפור מתמיד של ערוצי המידע ועוד פרויקטים רבים שנועדו לאפשר לנוסעים שלנו להגיע ממקום למקום בקלות, נוחות, מהירות וכמובן ליהנות מהדרך...


רכבת ישראל החלה את פעילותה כיחידת סמך במשרד התחבורה, עם קום המדינה. 

בשנת 1988 הועברה פעילותה לרשות הנמלים והרכבות ובדצמבר 1996 החליטה ממשלת ישראל על הפרדתה מרשות הנמלים והרכבות והקמת חברת רכבות ממשלתית. בשנת 2003 הפכה רכבת ישראל לחברה עצמאית בבעלות ממשלתית.


רכבת ישראל היא חברת התחבורה בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר, עם גידול ממוצע של כ-10% בשנה במספר הנוסעים, בעשור האחרון, בו הוכפלה כמות הנוסעים השנתית.

כמענה לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים בעשור האחרון קווים חדשים וכ-20 תחנות חדשות, המחברים את כל חלקי הארץ.


לאחר שחנכה בשלוש השנים האחרונות את קו הרכבת לכרמיאל, קו רכבת העמק לבית שאן, שתי תחנות רעננה, מזכרת בתיה וקריית מלאכי יואב, חנכה הרכבת בשנה האחרונה את הקו המהיר לירושלים, המחבר בין תל אביב לירושלים בכ-30 דקות נסיעה, פרויקט לאומי, במסגרתו נסללו 57 ק"מ של מסילות חדשות, הוקמו 5 מנהרות ו-8 גשרים.


במקביל, החברה ממשיכה לשקוד על הסבת רשת המסילות להנעה חשמלית ברחבי הארץ, אשר יאפשר הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ידידותיות לסביבה ושקטות, ושיפור השירות הרכבתי בכל הארץ.  

המעבר לתפעול רכבות באמצעות חשמל מבטיח תפעול יעיל, ידידותי לסביבה ומאפשר נסיעה מהירה ושקטה יותר. 


בעשור הקרוב צפויה החברה לחנוך את המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית המוקמת לאורך כביש שש, וכן את מסילת 431 שתחבר את ראשל"צ ממערב עם מודיעין ממזרח, דרך רמלה ולוד. לצד זאת, מקדמת הרכבת את פרויקט קשת מודיעין שיחבר בין תחנות מודיעין לקו המהיר לי-ם, זאת לצד פרוייקטי פיתוח מתחמי דיור רכבות ותחזוקה חדשים, אשר יענו על דרישות התחזוקה של צי רכבות ההולך וגדל.


לצד אלה, ממשיכה הרכבת בשדרוג תחנות קיימות, לצד הקמת תחנות חדשות בכל רחבי הארץ, וכן מעבר לטכנולוגיות מתקדמות כגון מערכת האיתות ETCS LEVEL 2, המבוססת סלולאר, שתאפשר הגדלה של מספר הרכבות המופעלות, וכן הטמעה של מערך סייבר מתקדם. 


חברות בנות​

לרכבת ישראל שתי חברות בנות:

  • חברת פיתוח מתחמי רכבת ישראל הפועלת לפיתוח עסקי-מסחרי של המקרקעין במתחמי תחנות הרכבת. מטרתה של החברה לתכנן, ליזום ולהקים מערך שימושי קרקע אינטנסיבי של תעסוקה ומסחר במתחמי תחנות רכבת ובאזורים הסמוכים לה, כך שתנועת המבקרים במתחמים אלו תיסמך על היקף הנוסעים ברכב פרטי. פיתוח המקרקעין ייצר מקורות הכנסה עתידיים והזרמת מימון מהסקטור הפרטי למימון פעילות הרכבת, לצמצום תמיכת המדינה והגדלת עצמאותה - הן לפיתוח והן לתפעול השוטף.

  • חברת רכבת מטענים מטרתה להגדיל את הערך הכלכלי בתחום הובלת המטענים, לייעל את המערכת הקיימת ולהרחיב את סל השירותים הלוגיסטיים המשלימים לפעילות הרכבת על מנת לשרת את לקוחות הקצה ולתת להם פתרון מלא בתחום ההובלה. חברת הבת תעשה זאת באמצעות קרונות רכבת שבבעלותה או בבעלות תאגידים אחרים, ותבצע לצורך כך השקעות ופיתוח תשתיות (לרבות תחבורתיות) ייעודיות להובלת מטענים. 


דירוג מעלה 2019

​​​לתוצאות דירוג מעלה 2019 


עובדות שלא ידעתם על רכבת ישראל​

  • מידי יום, כ-145 אלף אנשים בוחרים להשאיר את הרכב בבית ולנסוע עם הרכבת.
  • רכבות הנוסעים נוסעות כ-50 אלף ק"מ מידי יום.
  • רכבות הנוסעים בשעות השיא מורידות כ-65 אלף מכוניות מהכביש.
  • רכבת מטענים בתפוסה מלאה מורידה כ-70 משאיות מהכביש.
  • ב-5 השנים האחרונות עלה מספר הנסיעות ברכבת מכ-35 מיליון נוסעים בשנה לכ-60 מיליון נוסעים - גידול של 70%.