קרונועים הינם קרונות המצויידים במערכת הנעה עצמית. לרוב הם מופעלים במערכים קבועים או קבועים למחצה. לעיתים ניתן לחבר בין מערכי קרונועים.
IC3
כל מערך מפרקי מורכב מ-3 קרונות המחוברים יחדיו באופן קבוע, באמצעות חוגונים משותפים, וכולל תא נהג בכל קצה. ניתן להפעיל רכבות המורכבות מעד 5 מערכים מחוברים יחדיו, כשתאי הנהג בין המערכים מקופלים הצידה ומאפשרים מעבר לאורך כל הרכבת. קרונועי ה-IC3 היו רכבות הנוסעים החדשות הראשונות שרכשה רכבת ישראל לאחר 20 שנה. הם סימלו את המהפך שעברה הרכבת, החל מסוף שנות ה-80, מגוף מוזנח ומיושן למנוע הצמיחה המרכזי של התחבורה הציבורית בארץ.
מספרי זיהוי: 01 - 50 (חלקם הוצאו כבר מהשירות) כניסה לשירות: 1992 - 2006
יצרן: ABB-Scandia / ADtranz / Bombardier סימול דגם מקורי: Flexliner-IC3 סידור גלגלים: (1A)(A1)(1A)(A1) מהירות מרבית: 160 קמ"ש
מנוע דיזל: Deutz BF8L513CP (ארבעה מנועים במערך)
תמסורת: מכנית הספק כללי נומינלי: 1,600 כ"ס אורך כולל: 58.8 מ' משקל מרבי: 119 טון מספר מקומות ישיבה, (מקורי): 158 - 171
|
סימנס
הקרונועים מתוצרת סימנס מכונים בפי עובדי רכבת ישראל: DDEMU, ראשי תיבות באנגלית של "קרונוע חשמלי דו-קומתי", למרות שלמעשה אינם דו-קומתיים. כל מערך של קרונועים אלו מורכב משני קרונות מנוע וניהוג חד -קומתיים וכמות משתנה של קרונות ביניים דו-קומתיים (שניים בסדרה 4xx, ארבעה בסדרה 6xx). ניתן להפעיל עד 3 מערכים כרכבת בודדת, בכפוף לאורך הרציפים בתחנות.
מספרי זיהוי: 401 - 406 (שני קרונות ביניים) 601 - 618 ומעלה (ארבעה קרונות ביניים, חלקם טרם יוצרו) כניסה לשירות: החל מ-2021
יצרן: Siemens סימול דגם מקורי: Desiro HC סידור גלגלים:
- '4xx - Bo’Bo’+2’2’+2’2’+Bo’Bo
- '6xx - Bo’Bo’+2’2’+2’2’+2’2’+2’2’+Bo’Bo
מהירות מרבית: 160 קמ"ש
הספק כללי נומינלי: 8,000 כ"ס אורך כולל: - 105.25 מ' - 4xx
- 157.25 מ' - 6xx
משקל בעומס טיפוסי: - 260 טון - 4xx
- 388 טון - 6xx
מספר מקומות ישיבה (מקורי):
|
למידע על קטרי דיזל
למידע על קטרים חשמליים
למידע על קרונות נוסעים
למידע על קרונות משא