מהו מוקד החירום 2442* ומדוע הוא כה חשוב לנוסעי הרכבת?

מוקד חרום 2442*
מוקד החירום 2442* מהווה חלק ממערך הגילוי וההתראה אודות סכנות, מכשולים ומפגעים בטיחותיים בשטח מסילת הרכבת ובמפגשי כביש-מסילה. כפי שניתן להבין ביכולות המוקד להציל חיים, זאת עצם גילוי המפגע הבטיחותי ופעולה מתאימה, ולכן. ערנות הציבור נחשבת כלי מהותי בכל הקשור לפעילות המוקד.

מוקד החירום מאוייש 24 שעות ביממה וכולל מערכות תצפית ומערכות טכנולוגיות של מעקב וקשר, באמצעותו מועברות לנהגים ולבקרת התנועה של הרכבת התראות אודות מכשולים ומפגעים בטיחותיים בזמן אמת.

מתי יש לפנות למוקד החירום 2442* ?


רכבת ישראל פונה לציבור ומבקשת לדווח

על כל התקהלות או פעילות חשודה בתחום המסילה או בקרבתה מסוכנת אליה. מוקד החירום יעדכן את נהגי הרכבות בדבר, ובמידת הצורך ישלח למקום גורם מקצועי (מקרב עובדי הרכבת או מקרב המשטרה). – זכרו, ביכולתכם להציל חיים!

יש לציין שמוקד הבטיחות אינו מוקד מידע. בנושאים אחרים, שאינם נוגעים בבטיחות, אנא פנו אלינו באמצעות מוקד המידע ושירות הלקוחות הארצי של רכבת ישראל בטלפון 5770*.

מהו מכשול או מפגע בטיחותי

  • כלי רכב התקוע על המסילה או בשטח מפגש כביש-רכבת.
  •  אנשים בתחום המסילה או בקרבה מסוכנת אליה.
  •  אבנים, סלעים, קרשים וכיוצא בזה המונחים על המסילה.
  •  מחסום רכבת מקולקל או שאחד ממרכיביו אינו מתפקד באורח תקין: זרוע המחסום, הפעמון או הרמזור.

מה הדרך האופטימאלית להעביר מידע למוקד 2442*


כפי שניתן להניח בעת חירום גורם הזמן הינו קריטי ולכן יש להעביר מקסימום מידע במינימום זמן כאשר המידע החשוב ביותר הינו מיקום המכשול או המפגע הבטיחותי:

במידה והנכם נמצאים בסמוך למפגש כביש-מסילה, אנא ציינו את מספר המפגש המופיע על גבי השלט.
במידה והנכם נמצאים במקום אחר לאורך המסילה אנא ציינו נקודת ייחוס בולטת: יישוב, צומת, מבנה בולט וכדומה.

בשני המקרים: לאחר שמסרתם את המיקום, יש לתאר למוקדן את המכשול או המפגע הבטיחותי באופן מדויק וברור. כך יקל על המוקדן לנקוט את הפעולות המתאימות ביותר.