הפרויקט הלאומי, "מסילת 431", יחבר את מישור החוף הדרומי (אשדוד, אשקלון וכו') ואת יישובי המרכז והשפלה (ראשון לציון, רמלה וכו') אל מודיעין וירושלים בעזרת מסילת רוחב באורך של כ-30 קילומטרים. מסילה זו מהווה את הצלע הדרומית של הטבעת המסילתית שמקיפה את גוש דן (הטבעת הצפונית מורכבת ממסילת 531 המחברת את יישובי השרון להרצליה ומסילת החוף).


פריצת מנהרת 431
פריצת מנהרת 431

על העבודות בשטח

שדרוג והקמת תחנות - תחנות ראשון לציון הראשונים ופאתי מודיעין ישודרגו, וייבנו שתי תחנות נוסעים חדשות: "מעיין שורק", תחנה הסמוכה לאיזור תעשיה ומסחר מתפתח, ורמלה דרום.

הקמת תוואי מסילות - המסילות מוקמות בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים, במחלף ענבה.
עבודות הכנת המסילות והבנייה הן מורכבות במיוחד ומבוצעות בתוואי עמוס וצפוף בתשתיות קיימות של גז, מים וחשמל, ומשתלבים באיזורים צפופי כבישים ותנועה. 

בניית גשרים ומנהרות - בנייה של גשרים באורך כולל של כשישה קילומטרים, מתוכם הגשר המסילתי הארוך ביותר בישראל באורך של 3.5 קילומטרים, אשר ייבנה במקביל לכביש 431, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים. במקביל, נחפרות שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה ובאורך של כקילומטר. 

יש למה לצפות

עם השלמתו של הפרויקט, תתאפשר נסיעה מהירה ממישור החוף הדרומי ויישובי השפלה, אל מרכז ירושלים ומודיעין ובכך תחובר ירושלים עם מרכזי אוכלוסיה, מסחר ותעשייה באיזור מישור החוף והשפלה. עלותו של הפרויקט כארבעה מיליארד שקלים.

הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2027.



הדמיית מחלף ותחנת מעוין שורק
הדמיית מחלף ותחנת מעוין שורק
הדמיית רכבת על מסילת 431
הדמיית רכבת על מסילת 431

 הדמיית מחלף משולב תחנה - 431
הדמיית מחלף משולב תחנה - 431