Skip Navigation Linksרכבת ישראל > יום המודעות לעיוורים ולקויי ראייה

יום המודעות לעיוורים ולקויי ראייה


לכבוד "יום המודעות לעיוורים ולקויי ראייה" שחל ב-6.6.22, הנתונים שנאספו מחודשים יוני 2021 עד מאי 2022 מראים כי בשנה זו בוצעו ברכבת 46,728 נסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, מתוכן 17,325 נסיעות של עיוורים וכבדי ראייה.

רכבת ישראל מקדמת נגישות

הרכבת הינה גוף תחבורה ציבורית בין עירונית מונגש, המפעיל כ-70 תחנות מונגשות באופן מלא, וכ-600 רכבות נוסעים מידי יום, בהן קיים קרון מונגש. במסגרת השירות, משודרגים באופן קבוע מאפייני הנגישות בתחנות (התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים).
שירות לאנשים עם מוגבלות ברכבת הינו שירות בתיאום מראש, הכולל ליווי מרגע כניסתם לתחנה עד הגעתם לתחנת היעד ויציאה ממנה. רוב תחנות הרכבת שודרגו במהלך תקופת הקורונה בדגש על נגישות והתאמה לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות.

קידום הנגשה לעיוורים וכבדי ראייה

אנו פועלים לקדם את ההנגשה לעיוורים וכבדי ראייה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. בחודשים האחרונים קיימנו פיילוט במסגרתו הותקנו אמצעים טכנולוגיים בתחנות נבחרות, מה שמאפשר הכוונה קולית ייעודית לטלפון הנייד האישי של הנוסע. היישומון מזהה את הנוסע העיוור בתחנה ומסייע לו להתנייד באופן עצמאי וחופשי. במקרה הצורך, היישומון מחבר אותו ישירות למוקד שירות הלקוחות של הרכבת. הפיילוט נוסה על ידי עיוורים וכבדי ראייה רבים והוגדר כהצלחה. אנו מקדמים מכרז לרישות התחנות כולן באמצעי זה.

אידן אור גיא, מספר על תהליך הנסיעה ברכבת עבור אדם עם מוגבלות