​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​פיצוי בגין איחור / ביטול רכבת / סגירת מקטע מסילה

אנחנו ברכבת ישראל יודעים שהזמן שלכם יקר ועושים כל מאמץ למנוע איחורים של רכבות ולהביא אתכם ליעד בזמן. עם זאת, לעיתים מתרחשות תקלות הגורמות לעיכובים בתנועת הרכבות. 

במידה והרכבת איחרה ליעדכם מעל חצי שעה, הנכם זכאים לפיצוי*.​
( ​הוראות נוהל משרד התחבורה מס' 01.02.01 'פיצוי בגין איחור' )

הפיצוי המגיע לכם בגין איחור של חצי שעה ומעלה

במקרה של איחור העולה על 30 דקות מהמועד המתוכנן שנקבע בלוח הזמנים, הנכם זכאים לקבלת כרטיס נסיעה חינם בקו בו נסעתם.


הפיצוי המגיע לכם בגין איחור של שעה ומעלה

במקרה של איחור העולה על 60 דקות מהמועד המתוכנן שנקבע בלוח הזמנים, הנכם זכאים לקבלת 2 כרטיסי נסיעה חינם בקו בו נסעתם.

הפיצוי המגיע לכם בגין סגירת מקטע מסילה

תשתית המסילה זקוקה לתחזוקה שוטפת, אשר לעיתים מחייבת סגירה זמנית של מקטע מסילה. אם ברשותכם כרטיס רב קו גמיש 30 יום או גמיש 7 ימים ונסיעתכם נמנעה עקב סגירה זמנית של מקטע מסילה, ייתכן והינכם זכאים להארכת תקופת השימוש בכרטיס, בהתאם לסוג כרטיס הנסיעה שברשותכם. לבדיקת זכאותכם לפיצוי, התקשרו למוקד שירות הלקוחות של רכבת ישראל 5770*. 

ביטול רכבת

במקרה של ביטול רכבת, תוכלו להמתין לרכבת הבאה ובתום הנסיעה לקבל פיצוי בגין איחור. אם בחרתם שלא להמתין לרכבת הבאה, תוכלו לקבל החזר של דמי הנסיעה בעבור כרטיס הנסיעה שנוצל.

תוקף כרטיס הפיצוי

תוקף כרטיס הנסיעה הניתן כפיצוי בגין איחור רכבת אינו מוגבל בזמן ותוכלו לעשות בו שימוש בכל זמן שתבחרו.


הגבלת אחריות

הפיצוי בגין איחורי רכבות נוסעים הינו סופי, ממצה ובלעדי לסילוק תביעות שעניינן איחורים בתנועת הרכבות.


כיצד תקבלו את כרטיסי הפיצוי? ​

לרשותכם עומדות מספר דרכים לקבלת כרטיס הפיצוי:


  • פנו למנהל התחנה ומסרו לו את כרטיס הנסיעה המקורי שלכם/הרב קו שברשותכם. במידה והנכם זכאים לפיצוי, כרטיס הפיצוי יינתן לכם במקום. במידה ואינכם יכולים לפנות ביום הנסיעה, תוכלו לפנות אל מנהל התחנה לקבלת הפיצוי בתוך 14 יום ממועד הנסיעה

  • הגישו טופס מקוון ייעודי לקבלת פיצוי באתר הרכבת - בקשה לפיצוי או ה​חזר בגין איחור​ ​​שימו לב, נוסעים המחזיקים בכרטיסי נייר יידרשו לשלוח בדואר את כרטיס הנסיעה המקורי ליחידת שירות הלקוחות*. במידה ויהיה צורך בבירורים נוספים, קבלת כרטיסי הפיצוי עשויה להתעכב.


  • ​​כרטיסי הפיצוי יוטענו על גבי הרב קו שעמו בוצעה הנסיעה בלבד. נוסעים באמצעות כרטיסי נייר יקבלו כרטיסי פיצוי מנייר בכפוף למסירתם למנהל התחנה/יחידת שירות הלקוחות.  ​


  • ​במקרה ​של פיצוי בגין סגירת מקטע מסילה, אנא גשו אל המכונות האוטומטיות לרכיש​ת כרטיסים או אל קופות התח​נה והפיצוי ייטען לכרטיסכם באופן אוטומטי.​​​​


​​*כתובת למשלוח : שירות לקוחות רכבת ישראל, דרכי משה 3, לוד, מיקוד 7130703