​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​פיצוי בגין איחור/ביטול רכבת או סגירת מקטע מסילה


מערכת אוטומטית לפיצוי בגין איחור רכבת

בימים אלו השקנו מערכת אוטומטית לפיצוי בגין איחור. בשלב זה, מאפשרת המערכת לפנות באמצעותה ולקבל כרטיס פיצוי תוך 48 שעות, ללקוחות אשר ביצעו נסיעתם ברכבת אחת (ללא החלפת רכבות)


לרשותכם עומדות מספר דרכים לקבלת פיצוי בגין איחור:

  1. ניתן לפנות למנהלי תחנות הרכבת עד 14 ימים מיום הנסיעה, עם כרטיס הנייר או עם הרב קו עמו נסעתם.

    שימו לב! ניתן לקבל את הפיצוי בתחנות בהן יש קופה פעילה.


  2. נסיעה שבוצעה באמצעות רב-קו:

    • אם ביצעתם את נסיעתכם ללא החלפת רכבות בין תחנות המוצא והיעד (רכבת אחת לכל אורך מסלול הנסיעה),  ניתן להגיש בקשה לפיצוי באמצעות המערכת האוטומטית החדשה: בקשה לפיצוי או החזר בגין איחור 
    • אם במהלך נסיעתכם ביצעתם החלפה בין רכבות בתחנת ביניים, יש לפנות אלינו באמצעות הטופס הקיים באתר. שימו לב! יש להשלים את כל השדות בטופס. במידה ויהיו פרטים חסרים, לא נוכל לטפל בפנייתכם.
    • כרטיסי הפיצוי יוטענו על גבי כרטיס הרב-קו עמו בוצעה הנסיעה בלבד


  3. נסיעה שבוצעה עם כרטיס נייר:


    • פניה בדואר: יש לשלוח את הכרטיסים למחלקת שירות הלקוחות בכתובת - דרכי משה 3, לוד. מיקוד 7130703. שימו לב! יש לציין במכתב פרטים ליצירת קשר וכתובת למשלוח דואר.
    • כרטיסי הפיצוי יישלחו בדואר לכתובת שצוינה.

שימו לב! ניתן לפנות לבקשת פיצוי עד 6 חודשים מרגע האירוע.



חשוב לדעת!

אנחנו ברכבת ישראל יודעים שהזמן שלכם יקר ועושים כל מאמץ למנוע איחורים של רכבות ולהביא אתכם ליעד בזמן. עם זאת, לעיתים מתרחשות תקלות הגורמות לעיכובים בתנועת הרכבות. 

במידה והרכבת איחרה ליעדכם ב 30 דקות או יותר, הנכם זכאים לפיצוי*:

  • איחור של 30 עד 60 דקות - במקרה של איחור העולה על 30 דקות מהמועד המתוכנן שנקבע בלוח הזמנים, הנכם זכאים לקבלת כרטיס נסיעה חינם בקו בו נסעתם.
  • איחור של 60 דקות ומעלה - במקרה של איחור העולה על 60 דקות מהמועד המתוכנן שנקבע בלוח הזמנים, הנכם זכאים לקבלת 2 כרטיסי נסיעה חינם בקו בו נסעתם.

(הוראות נוהל משרד התחבורה מס' 01.02.01 'פיצוי בגין איחור')

ביטול רכבת
במקרה של ביטול רכבת, תוכלו להמתין לרכבת הבאה ובתום הנסיעה לקבל פיצוי בגין איחור. 
אם בחרתם שלא להמתין לרכבת הבאה תוכלו לקבל החזר של דמי הנסיעה בעבור כרטיס הנסיעה שנוצל. לבדיקת זכאות להחזר יש לפנות לשירות הלקוחות באמצעות הטופס המקוון.

תוקף כרטיס הפיצוי
תוקף כרטיס הנסיעה הניתן כפיצוי בגין איחור רכבת אינו מוגבל בזמן ותוכלו לעשות בו שימוש בכל זמן שתבחרו.

הגבלת אחריות
הפיצוי בגין איחור / ביטול רכבות נוסעים הינו סופי, ממצה ובלעדי לסילוק תביעות שעניינן איחורים / ביטולים בתנועת הרכבות.