המחויבות שלנו

רכבת ישראל מחויבת למתן שירות נגיש בתחנות הרכבת וממשיכה לפעול לשיפור הנגישות, לנוסעים עם מוגבלות.

  • כדי שנוכל להיערך לקבלתכם מבעוד מועד ולספק את השירות הטוב ביותר, אנו ממליצים לתאם את נסיעתכם מראש. 
  • אנשי הצוות שלנו עוברים הדרכות בנושאי נגישות והם מיומנים בליווי נוסעים עם מוגבלות ובהפעלת אמצעי העזר להנגשה בתחנות.






דרכי פנייה לתיאום נסיעה, לנוסעים עם מוגבלות 

  • באתר הרכבת, בעזרת תיאום נסיעה לנוסעים עם מוגבלות בניידות.
  • בטלפון: מוקד השירות הארצי: 5770* (שלוחה 2).
    במוקד הטלפוני ניתן לקבל מידע לגבי:
    - לוחות זמנים/זמני נסיעה (שלוחה 1).
    - תיאום נסיעות (שלוחה 2).
    - אבדות ומציאות (שלוחה 3).
    - פניות לשירות לקוחות (שלוחה 4).

  • ​שירות לקוחות ב-WhatsApp ב-052-3273570, ​ימים א' – ה': 08:00 - 17:00

  • בפקס שמספרו: 03-6104337. יש לציין מספר פקס לקבלת מענה. 
    מוקד התיאום פועל בימים ראשון עד חמישי, בין השעות: 06:00 - 24:00, בימי שישי בין השעות: 06:00-15:00.
    מוצ"ש וחג: חצי שעה אחר צאת השבת/החג עד 24:00.
  • בפייסבוק: עמוד רכבת ישראל - Online, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות: 06:00 – 20:00 ובימי שישי בין השעות: 06:00 – 14:00.
  • לאחר השלמת התיאום באופן מלא, תתקבל הודעה למכשיר הנייד שברשותכם עם פרטי הנסיעה.




לקראת הנסיעה: הגעה לתחנה


  • אם ברצונכם לתאם נסיעה בין השעות 20:00 עד 06:00, יש לעשות זאת לפחות שעתיים מראש.
  • קבוצה של שלושה נוסעים ומעלה מתבקשת לתאם נסיעה, 24 שעות מראש (5770* - שלוחה 2), כדי שנוכל להיערך בהתאם.
  • שימו לב, ניתן לפנות אל מוקד השירות בשעות הפעילות, בכל נושא, גם בזמן הנסיעה.
  • אנא הקפידו לעדכן אותנו מראש, באמצעות פנייה למוקד המידע ושירות הלקוחות (5770* - שלוחה 2), על כל שינוי בתוכניות הנסיעה שלכם, כדי שנוכל להיערך לכך בזמן ולסייע לכם וליתר הנוסעים בצורה הטובה ביותר.
  • במקרה של תקלה בלתי צפויה, שמונעת את ביצוע הנסיעה שתואמה, או שלא מאפשרת לנו לסייע לכם בעלייה ובירידה מהרכבת, אנו ניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי, ונציע לכם פתרון חלופי.
  • נוסעים עם מוגבלות, הנוסעים ברכבת במועדים קבועים, יכולים ליידע את מוקד המידע ושירות הלקוחות (5770* - שלוחה 2) לגבי מועדי נסיעה קבועים או מתוכננים מראש. זאת על מנת שיקבלו סיוע גם בנסיעות הבאות, ללא צורך בתיאום נוסף.
  • כדי להבטיח עלייה בזמן לרכבת המבוקשת, יש להגיע לתחנה 15 דקות לפחות לפני מועד היציאה של הרכבת, כדי שנוכל לסייע לכם להגיע אליה בזמן. 
  • בתחנת יצחק נבון בירושלים יש להגיע 30 דקות לפחות לפני מועד היציאה של הרכבת.





נסיעה ללא תיאום מראש

  • אנו ממליצים מאד לתאם את נסיעתכם מראש במוקד המידע ושירות הלקוחות. במקרים שבהם לא תיאמתם מראש את הנסיעה, נעשה מאמץ לסייע לכם לעלות על הרכבת הקרובה, אך לא נוכל להבטיח כי אכן תספיקו לעלות על הרכבת שבה תכננתם לנסוע. כדי שנוכל לסייע לכם, פנו מייד עם הגעתכם לתחנה לאחד מאנשי הצוות שלנו. 
  • שימו לב: בתחנות רכבת שאינן מאוישות, יש צורך להתקשר למוקד השירות לקבלת עזרה והכוונה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שאם הגעתם ללא תיאום נסיעה מראש, זמן ההמתנה לעלייה לרכבת, עלול להיות ארוך מהרגיל.




נגישות בתחנות הרכבת

  • דרכי הגישה מתחנות האוטובוסים ואמצעי התחבורה השונים, אל תחנות הרכבת בשטחי רכבת ישראל -  מונגשות.
  • ​​מקומות חניה נגישים קיימים בתחנות שבהן קיים חניון ייעודי לנוסעי הרכבת.
  • בכל תחנה קיים תא שירותים נגיש.
  • בקופות קיימות מערכות עזר לשמיעה (סליל השראה) דף ועט לבקשתכם.
  • בתחנות שבהן ישנה עמדת מודיעין מאוישת, מותקן רמקול הכוונה, הניתן להפעלה ע"י שעון/אפליקציית "Step hear", עבור אנשים עם לקויות ראייה. העמדה מסומנת בצבע המנוגד לסביבה.
  • המדרגות מסומנות באמצעי אזהרה ללקויי ראייה ומאובזרות במאחזי יד יציבים.
  • במעליות ישנם לחיצים מישושיים בליווי כתב ברייל, מראות ופתח כניסה ברוחב 80 ס"מ.
  • ברציפים ישנו מתקן הרמה (מעלון) לסיוע בעלייה לרכבת, לנוסעים עם מוגבלות. מתקן ההרמה מתאים לכיסאות גלגלים במידות של עד 120/80 ס"מ ובמשקל של עד 320 ק"ג (כיסא גלגלים ונוסע).
  • קירות, דלתות ומחיצות שקופים, מסומנים באמצעי אזהרה ללקויי ראייה.
  • מכונות אוטומטיות לקבלת מידע או להנפקת כרטיסים, נגישות לכיסא גלגלים וכוללות הוראות שימוש בכתב מישושי וברייל.
  • מידע נגיש על לוחות זמנים עדכניים קיים גם באתר האינטרנט, באפליקציות ובמוקד המידע הטלפוני. 
  • ניתן להשיג לוחות זמנים בחוברות עם כתב מוגדל, בקופות המאוישות.
  • בתחנות מותקנים לוחות מידע אלקטרוניים, המציגים יעדים ומועדי נסיעה. המידע מוצג בצבע צהוב על רקע כהה ובתווים שאינם נעים.
  • בכל תחנות הרכבת קיים כיסא גלגלים לשימוש הנוסעים במידת הצורך. לפרטים נוספים יש לפנות אל איש צוות התחנה בשעות הפעילות. 
  • אם נתקלתם בבעיית נגישות בתחנה, יש ליידע את הצוות במקום או את מוקד שירות הלקוחות (5770* - שלוחה 2).




נגישות בקרון הרכבת

  • הקרון הדרומי בכל רכבת נגיש ומיועד לנסיעה נוחה לנוסעים עם מוגבלות (בקו הרצליה - ירושלים - נבון, הקרון הצפוני הוא הנגיש לנוסעים עם מוגבלות).
  • ​​דלת הכניסה רחבה. קיימים מעבר ומקומות ישיבה נגישים לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים, ולצידם מקום ישיבה למלווה.
  • ישנם מקומות מועדפים ומסומנים לאנשים עם מוגבלות, ללא כיסאות גלגלים (נוסעים המסתייעים בהליכונים / לקויי ראייה / נוסעים המלווים בכלב נחייה או שירות).
  • בקרון קיים תא שירותים נגיש (למעט קרונות ישנים - SIMENS).
  • בקרון קיימת מערכת כריזה למתן מידע והודעות לנוסעים.
  • בקרון קיים מסך מידע על התחנות שבקו הנסיעה.





ליווי וסיוע בתחנות הרכבת, לנוסעים עם מוגבלות


נוסעים הנדרשים לליווי, זכאים לליווי וסיוע בכניסה לקרון.

מה כולל השירות?

  • סיוע בעלייה לרכבת וירידה ממנה בלבד. 
  • ליווי בשטח התחנה ועזרה בהתמצאות בתחנת המוצא, עד להגעה לרכבת. בתחנת היעד: מהירידה מהרכבת ועד ליציאה מהתחנה.
    הליווי (מעבר לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה) אינו מחויב על פי הוראות החוק, אך אנו נעשה את מירב המאמצים כדי להעניק לכם את השירות המיטבי. 
  • סיוע בהגעה למקום הישיבה המיועד לאנשים עם מוגבלות.
  • סיוע במציאת מקום ישיבה.
  • מציאת פתרונות חלופיים, בזמן שמתבצעות עבודות המשפיעות על הנגישות בתחנה.


השירות אינו כולל:

  • נשיאת מזוודות או כבודה.
  • למען בטיחותכם, צוות התחנה אינו רשאי לסייע בביצוע פעולות אישיות כגון: האכלה, רחצה, הלבשה, הפעלת כיסא גלגלים חשמלי וכיוצא באלו. נוסע הזקוק לסיוע בביצוע פעולות אלו, צריך להגיע עם מלווה אישי לנסיעה.
  • הליווי ניתן בתחנות בלבד. לא נוכל ללוות אתכם במהלך כל הנסיעה ברכבת. הפקח ברכבת יעשה את מירב המאמצים לגשת אליכם במהלך הנסיעה ובכל מקרה ייגש אליכם בסמוך לעצירת הרכבת בתחנת היעד, כדי להבטיח את ירידתכם מהרכבת בבטחה.





סיוע בעזרת מעלון

  • אנשי הצוות מסייעים לנוסעים עם מוגבלות שמשתמשים בכיסא גלגלים, לעלות ולרדת מהקרון הנגיש. זאת בעזרת מעלון הידראולי, המגשר בין הרציף למפלס הקרון.
  • השימוש במעלון ניתן בישיבה בכיסא גלגלים בלבד וזאת למען בטיחותכם.
  • כדי לשמור על בטיחותכם, חל איסור חמור להשתמש במעלון בצורה עצמאית, בעזרת מלווה אישי, או בעזרת נוסע אחר. יש לקבל סיוע מאיש צוות התחנה בלבד!
  • נוסעים שביקשו סיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה, יפגשו איש צוות בכניסה לתחנת המוצא והוא יסייע להם בעזרת המעלון. איש צוות נוסף ימתין להם בתחנת היעד עם ההגעה לרציף.




כיסא גלגלים וקלנועית, המתאימים לשימוש במעלון

  • המעלון המגשר בין הרציף לקרון, מתאים לכיסאות גלגלים, במידות של 120/80 ס"מ. 
  • כדי להבטיח את בטיחותכם, לא יתאפשר שימוש במעלון בכיסא גלגלים, במידות שעולות על מידות אלה.
  • המשקל המקסימלי הכולל המותר במעלון (כיסא + נוסע) הוא עד 320 ק"ג.
  • מותר להתנייד בתחנות הרכבת בכיסאות גלגלים ידניים וממונעים חשמלית. 
  • כל תחנות הרכבת מצוידות בכיסא גלגלים. לשימוש במקרה הצורך, יש לפנות אל צוות התחנה.

    למען בטיחותכם:

  • אין להטעין סוללות/מצברים של כיסא חשמלי/קלנועית בקרונות הרכבת.
  • אסורה הכנסת סגווי לתחנה. 
  • התניידות באמצעות קורקינט עם שלושה גלגלים שמיועד לנוסע עם מוגבלות, מאושרת רק בליווי של איש צוות תחנה ובתיאום מראש.




ליווי נוסעים עיוורים ולקויי ראייה

  • ההתנהלות בתחנות הרכבת בכלל ובסביבת הרציפים בפרט, מחייבת זהירות רבה במיוחד. 
  • למען בטיחותכם, גם אם הנכם מתניידים בדרך כלל באופן עצמאי לחלוטין, אנא הסתייעו באנשי הצוות שלנו שישמחו להעניק את הסיוע הדרוש, תוך שמירה על כבודכם ועצמאותכם.
  • אם הנכם זקוקים לסיוע בניידות בתחום התחנה, או בעלייה לרכבת ובירידה ממנה, אנא הודיעו לנו מראש ותאמו את נסיעתכם דרך מוקד תיאום הנסיעות (5770* - שלוחה 2).
  • ניתן לקבל ליווי מהכניסה לתחנה ועד לעלייה לרכבת וכן בירידה מהרכבת ועד ליציאה מהתחנה.  



נסיעה עם מטפל/מלווה אישי

  • מטפל/מלווה אישי, המתלווה לנסיעה יחד עם מוגבלות, זכאי להנחה של 50% בתשלום מחיר הנסיעה.
  • לא תתאפשר גישה או כניסה לרציף למלווה אישי, ללא כרטיס נסיעה.
  • מלווה אישי לנוסע עם מוגבלות, רשאי לשבת בסמוך למקום המיועד לנוסעים עם מוגבלות.




נסיעה עם כלב נחייה או שירות

  • מטפל/מלווה אישי, המתלווה לנסיעה יחד עם מוגבלות, זכאי להנחה של 50% בתשלום מחיר הנסיעה.
  • לא תתאפשר גישה או כניסה לרציף למלווה אישי, ללא כרטיס נסיעה.
  • מלווה אישי לנוסע עם מוגבלות, רשאי לשבת בסמוך למקום המיועד לנוסעים עם מוגבלות.




רכישת כרטיסים

  • בחלק מן התחנות פועלות קופות מאוישות. למידע על השירות בתחנות
  • בכל התחנות ניתן לרכוש כרטיסים במכונות המכירה האוטומטיות. 
  • ניתן לקבל סיוע מדיילי השירות בשעות הפעילות.




הנחות בדמי נסיעה, לנוסעים עם מוגבלות

  • ייתכן שהנכם זכאים להנחה בדמי הנסיעה. 
  • בהתאם להוראת החוק ולהוראות משרד התחבורה, מתן ההנחה מותנה בשימוש בכרטיס רב - קו שהוטען בו פרופיל אישי, בהתאם לזכאותכם האישית. למידע נוסף בנושא




שירותי היסעים נגישים - שאטלים

    בזמן ביצוע עבודות תחזוקה ותשתית, עלולים להיסגר קווי נסיעה ותחנות רכבת והנגישות בתחנות אלו עלולה להיות מושפעת מכך. אם יופעלו שירותי היסעים חלופיים לנוסעים, באמצעות מערך אוטובוסים/שאטלים, אז יופעלו היסעים נגישים באמצעות מוניות נגישות, המיועדות לנוסעים בעלי מוגבלות הזקוקים לכך.


    כדי לתאם נסיעה נגישה, אנא פנו לדיילים בתחנות או למוקד המידע ושירות הלקוחות (5770* - שלוחה 2).
    שימו לב: שירות ההיסעים הנגיש אינו שירות מונית "ספיישל", אלא שירות היסע (שאטל), המבצע את מסלול הנסיעה הזהה למסלולו של שירות ההיסעים (השאטל) הכללי. 
    שירותי היסעים נגישים יופעלו רק כאשר יופעלו שירותי היסעים לכלל הנוסעים ברכבת. 




​​יש לכם​​ שאלה?

​​לרשותכם מאגר שאלות נפוצות​​​ על נגישות ברכבת ישראל